ثبت برند
طراحی و ثبت علامت تجاری یا برند
موارد مهم قبل از انتخاب,ثبت و طراحی برند وعلائم تجاری
در انتخاب و طراحی علامت تجاری، قبل از ثبت تقاضانامه باید تفکر کافی صورت گیرد. بیشتر علائم تجاری ، فقط متشکل از لغت یا ترکیبی از لغات هستند و طرح و یا نقش اضافه ای را در بر ندارند. چنین علائمی به معرفی و نام گذاری محصول می پردازند. علائم تجاری باید به گونه ای انتخاب شوند که مشکلات احتمالی را در بررسی ها کاهش دهند. این علائم باید در ذات خود قابل حمایت باشند و با توجه به علائم و اشخاص دیگر باعث گیجی و سردرگمی نشوند. به عنوان اصل کلی، بیان و توضیحی که مبتنی بر واژه های نو یا خلاقیت و علائمی که از لغات عامیانه ساخته شده اند یا کلمات عامیانه دارند، مشکل ساز می شوند. این لغت ها، شناخته شده هستند و ممکن است با موضوع تقاضانامه اشتراکی داشته باشند. اما علائم تجاری ای که با حداقل اشاره به کالایی که معرفی کنند امکان علامت شدن را دارند. این علائم در لبه ی تیز موارد قابل ثبت، قرار دارند.
ثبت برند و علائم تجاری
اصول پایه در ثبت و طراحی برند وعلائم تجاری
اگرچه دارنده ی این علائم نظر محکمی درباره این که آن ها تا چه حد توان علامت تجاری شدن را دارند داشته باشد اما نمی تواند تعیین کند در شرایط سخت با آن علائم چگونه برخورد خواهد شد. چنین علائمی در عمل بسیار خوب کار می کنند اما ادارات ثبت، آنها را به دقت بررسی می کنند تا همانند کالا و خدمتی که معرفی می کنند، نباشند. چنین علائمی که در مرز اصطلاحات قابل ثبت قرار دارند اغلب به صورت لوگو ارائه می شوند به گونه ای که علائم ترکیبی – اغلب شامل عکس ها و لغات – را تشکیل می دهند. عناصر تصویری ممکن است سبب توقف اعتراضات اداری شود ؛ چرا که علائم همان گونه که تقاضانامه برای ثبت تسلیم شده است مورد بررسی قرار میگیرند، لذا ادارات نمی توانند اجزای علامت تجاری در خواستی را تجزیه کنند؛ با وجود این، اگر این ترس وجود دارد که علامت ثبت نشود، بهتر است دو علامت ثبت شود؛ یعنی یک علامت تجاری لغوی و یک علامت ترکیبی که در برگیرنده لغات و عکس ها باشد. معمولا علامت های ترکیبی که در بردارنده لغات و عکس ها باشد. معمولا علامت های ترکیبی، راحت تر ثبت می شوند، اما اگر علامت لغوی بعد از ثبت علامت ترکیبی ثبت شود، اعتبار بیشتری خواهد داشت.
موارد مهم قبل از ثبت علامت تجاری و برند
از دیدگاه عملی، در ثبت علامت تجاری باید به کاربر مورد نظر آن نیز توجه کرد. علائم تجاری ممکن است بنابر زمان و روش استفاده، مثلا در هنگام توسعه ی طرح اولیه، و نمایش آن دچار تغییراتی شوند. چنین مشکلاتی در علائم تجاری لغوی کمتر به وجود می آید، زیرا علامت تجاری از هرگونه روش ارائه، همانند تغییرات در سبک نوشتن (فونت) و یا هرنوع تجاری ترکیبی، به عنوان نمونه در زمان تبلیغ به طور اساسی در اجزای تشکیل دهنده ی معذفش تغییر پیدا کند، باید تقاضانامه ی علامت تجاری جدیدی برای طرح تغییر یافته تسلیم شود.
ثبت جهانی برند
ثبت برند جهانی – برند جهانی – برند بین المللی – ثبت برند بین المللی
برند جهانی برندی است که در بردارنده مجموعه ارزش هایی در سطح جهانی باشد.و در سطح جهانی ثبت و انتشار یافته باشد .
برند های جهانی از خاستگاه و کشور خود خارج شده و ارتباطات قوی و ماندگاری را با مصرف کنندگان خود در کشورها و فرهنگ های مختلف بر قرار می کنند. برندهای جهانی مانند کوکاکولا، مک دونالد، سونی، سامسونگ و مواردی از این قبیل، برندهائی هستند که در بازارهای بین المللی شناخته شده اند. طیف وسیعی از مصرف کنندگان مختلف در سراسر جهان این برندها را می شناسند و از این رو فروش محصولات با این برند ها در سراسر جهان به سهولت انجام می گیرد. به همین دلیل می توان آن ها را موفق ارزیابی کرد.
مزایای ثبت برند جهانی
علاوه بر در نظر گرفتن مزیت فرصت های رشد چشمگیر، دلایل زیر برای توجه به برند جهانی وجود دارد:
۱- مقیاس اقتصادی بالا در تولید و توزیع
۲- هزینه های بازاریابی کمتر
۳- فراهم کردن زمینه برای توسعه های آتی در سطح جهان
۴- بهره گیری از تصویر سازی برند پایدارو پیوسته
۵- تشخیص سریع
۶- برخورداری از حق تقدم در مقایسه با رقبا در ورود به بازارهای دوردست
۷- افزایش دست یابی به رسانه های بین المللی
قوانین و هزینه ثبت برند
چرا نیازمند ثبت علامت و برند هستیم؟
توجه داشته باشید که : ثبت علامت تجاری یا ثبت برند از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت هزینه، صاحب اثر را محافظت میکند .
هزینه ثبت برند
مدت زمان این ثبت برند , ثبت لوگو محدود است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود , به واسطه پرداخت هزینه های مربوطه را خواهد داشت .
با ثبت برند امکان محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظامها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند،را دارید .
ثبت برند و علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در سطح جهانی سرمایهگذاری میکنند و این ابتکار را ترویج میدهند . پس برند خود را ثبت کنید
قوانین ثبت برند
قوانین حفاظت برند و علائم تجاری همچنین مانع از تلاشهای رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان، برای استفاده از برند ثبت شده مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت میشوند .این نظام ( ثبت برند ,ثبت لوگو , ثبت ارم , ثبت برند , ثبت علائم تجاری) ، آگاهی و امکان سرمایهگذاری جهت تولید و فروش کالاها و خدمات را در منصفانهترین شرایط ممکن به مردم میدهد و از این راه تجارت بینالمللی را تسهیل می بخشد
کارکردهای ثبت برند و علائم تجاری
اولین و مهمترین کارکرد ثبت برند و علامت تجاری
تمایز محصولات یا خدمات یک شرکت از خدمات و محصولات سایر شرکت ها و یا متمایز کردن محصولات و خدمات یک شرکت از سایر خدمات و محصولات سایر شرکت ها و یا متمایز کردن محصولات و خدمات یک شرکت از سایر خدمات و محصولات همان شرکت است. با توجه به این کارکرد علائم تجاری انتخاب مصرف کنندگان را به هنگام خرید کالاهای خاص یا استفاده از خدمات خاص تسهیل می کند. همچنین به مصرف کنندگان کمک می کند تا کالا یا خدماتی را که قبلا می شناختند یا از طریق آگهی مطلع شده اند، تشخیص دهند. به عبارت دیگر وظیفه و نقش یک علامت تجاری این است که مصرف کنندگان را قادر می سازند محصول یک شرکت خاصی را شناسایی کنند و آنرا از عین یا مشابه محصولات رقیبان تشخیص دهند. مصرف کنندگان که از یک محصول خاص رضایت دارند احتمال دارد در آینده مجددا همان محصول را خریداری یا از آن استفاده کنند بنابراین برای نیل به این منظور باید بتوانند محصولات یکسان یا مشابه را از یکدیگر تمیز دهند. و علامت تجاری می تواند برای تمیز محصولات شرکت ها از یکدیگر به مصرف کننده کمک کند.
عملکرد کلی برند یا علامت تجاری ثبتی
خلاصه اینکه برند و علامت تجاری ثبت شده یک نشان است
در معنای وسیع کلمه روی کالا یا در رابطه با کالا برای معین کردن مبدا آن کالا به کار می رود و دقیقا صاحب کالا و خدمات را مشخص می نماید. به عبارت دیگر علامت تجاری را از این حیث می توان از دو منطر و دیدگاه مورد بررسی قرارداد از نطر تولید کننده کالا علامت تجاری نوآوری را بهبود می بخشد سرمایه گذاری را حمایت می کند و همچنین با حفظ ماهیت و کیفیت کالا بازاریابی آن را تسهیل و ارتقا می بخشد و از نگاه مشتری نیز علامت تجاری او را از طریق تضمین مبدا و کیفیت و ماهیت کالا تسهیل می کند.
طراحی و بهینه سازی وب سایت برنامه ریزی تحصیلی دوربین مدار بسته مشاوره درسی مشاوره روانشناسی مشاوره خانواده مشاوره پایان نامه انجام پایان نامه
دومین عملکرد ثبت برند
اشاره به شرکت خصوصی است که خدمات یا کالاهایی را در بازار عرضه می کند، یعنی برند و علامت (شناسایی) مبدا کالاها یا خدماتی می شود
علامت تجاری و برند ثبت شده در موردشان به کار می رود. علائم تجاری نه تنها و نه همیشه به این طریق بین کالاها یا خدمات تمایز ایجاد می کنند بلکه بین آن ها در ارتباط با یک شرکت بخصوص، یعنی، شرکتی که منشا خدمات و کالاهاست تمایز ایجاد می کنند. بدین ترتیب علائم تجاری بین کالاها و خدماتی که از یک منبع می باشند، و یا بین محصولات و خدمات مشابه یا یکسان در سایر منابع یا به عبارتی سایر شرکت هایی که چنان خدمات و کالاهایی را ارائه می کنند تفاوت ایجاد می نماید. این عملکرد در تعریف حوزه ی حمایت از علائم تجاری اهمیت دارد و یک ابزار و وسیله قاطع برای تشخیص این حمایت است که آیا سک مصرف کننده معمولی با توجه به علائم تجاری مشابه یا یکسان مربوط به خدمات یا کالاهای یک نوع یا انواع مشابه ممکن است باور کند این کالاها یا خدمات از یک نوع و از یک شرکت منشاء می گیرند.
سومین نقش علائم تجاری
اشاره به کیفیت خاص کالاها و خدماتی است که علامت تجاری در موردشان به کار می رود. این وظیفه همیشه به رسمیت شناخته نمی شود.
در حقیقت عملکرد ثبت برند و علائم تجاری در قبال کیفیت یکس موضوعات اصلی مورد مناقشه در قانون علائم تجاری است. دلایلی که بدان لحاظ گفته می شود علائم تجاری وظیفه دارند به کیفیت بخصوص کالاها و خدماتی که بیانگر آن می باشند، اشاره نمایند را می توان به صورت زیر خلاصه کرد.علائم تجاری فقط غالبا توسط یک شرکت به کار برده نمی شود زیرا صاحب یک علامت تجاری می تواند جواز استفاده از آن را به سایر شرکت ها واگذار کند. بدین لحاظ ضروری است که صاحب جواز (شرکت دوم) استانداردهای کیفی صاحب علامت تجاری را رعایت کند. از این گذشته شرکت های تجاری اغلب علائم تجاری را برای محصولاتی که از منابع مختلف کسب می کنند، بکار می برند بدین ترتیب محصولات اگرچه از یک شرکت منشاا نمی گیرند، لیکن باید با برخی ویژگی های مشترک و استانداردهای کیفی که با (محصولات) مالک علامت تجاری تداعی می شود مطابقت داشته باشند. بنابراین مالک یک علامت تجاری تعیین می نماید که فقط آن دسته از محصولاتی که مطابق با استانداردها و شرایط کیفی باشند با علامت تجاری مربوط ارائه شوند، در چنین مواردی، مالک علامت تجاری مسئول تولید محصولات نمی باشد، لکه مسئولیت انتخاب این استانداردها و شرایط کیفی را به عهده دارد، که این نیز خود به همان اندازه حائز اهمیت است. این حقیقت که حتی در جایی که مالک علامت تجاری سازنده یک کالای بخصوصی است، در روند تولید از اجزایی استفاده می شود که توسط مالک علامت تجاری تولید نشده بلکه توسط وی انتخاب شده اند، نیز دلیل دیگر بر این مدعا است.خلاصه اینکه مشتریان و مصرف کنندگان اغلب با برخی از علائم تجاری وابستگی معنوی پیدا می کنند که دلیل عمده آن مجموعه ای از کیفیت ها یا ویژپی های مطلوبی است، که در کالاهایی که این علائم تجاری بر آن ها درج شده اند، دیده می شوند. همچنین علائم تجاری انگیزه ای برای شرکت ها به وجود می آورند تا در حفط و بهبود کیفیت محصول شان سرمایه گذاری کنند و از این طریق شهرت مثبت محصولاتی را که با علامت تجاری آن ها عرضه می شوند را تضمین کنند.
چهارمین نقش و کارکرد برند و علامت تجاری
افزایش بازاریابی و فروش محصولات و بازاریابی و ارائه خدمات از جمله اهداف و کارکرده های ثبت برند و ثبت علائم تجاری است. این عملکرد در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخوردار است. علائم تجاری نه تنها برای متمایز کردن و یا اشاره به یک شرکت بخصوص یا یک کیفیت ویژه و بخصوصی به کار می روند، بلکه در افزایش فروش نیز سهم دارند. علامت تجاری که برای این منظور انتخاب می شود، باید با دقت برگزیده شود و می بایست برای مصرف کننده جاذبه داشته باشد و در وی احساس علاقه و اعتماد ایجاد کند به همین دلیل است که گاهی این وظیفه علائم تجاری را می نامند.خلاصه اینکه می توان گفت از این حیث علامت تجاری در واقع یک ویزیتور و فروشنده خاموش و خاتق و آفریننده است که با ایجاد سرقفلی و تضمین اعتماد خریداران به اینکه کالاهای دارای علامت تجاری معیت واجد کیفیت مورد نظر او هستند، بازار فروش کالاها را تحریک و توسعه و افزایش می دهد و باید گفت که در اصل و عملا این علائم هستند که کالاها را به فروش می رسانند و از این نظر و دیدگاه، هر چه علائم قدرت و تمیز دهندگی شان بیشتر باشد، قدرت بازاریابی و فروش آن ها نیز بیشتر خواهد بود.به عبارت دیگر وجهه و شهرت یک شرکت اعتمادی در جامعه و بین احاد مردم ایجاد می کند که اساس بوجود آمدن مشتریان وفادار است و بدین ترتیب این امر ارزش سرقفلی یک شرکت را ارتقا می بخشد.
ارزش برند
شاخص ها و پارامترهای ارزشگذاری برند
همواره برای علاقمندان به موضوع برند این سوال پیش می آید که چگونه می توان مفهومی انتزاعی مثل برند را ارزیابی کرده و بر اساس شاخص های مالی قیمت گذاری کرد. در این مطلب قصد داریم روش های معروف در ارزشگذاری برند را بطور مختصر معرفی کنیم.
روشهای ارزش گذاری برند
۱- روش ارزشگذاری اینتربرند
در روش اینتربرند، ارزش برند با ضرب درآمدهای متفرقه (differential earnings) در یک نرخ تنزیل (discount rate) محاسبه میشود. این نرخ تنزیل از کمی کردن فاکتورهایی که طبق روش اینتربرند، قدرت برند را محاسبه میکند، بدست میآید. ریسکی بودن نرخ تنزیل از طریق مقیاس ترکیبی قدرت برند که از معیارها و وزنهای نسبی تشکیل شده، تعیین میگردد.
روش ارزیابی ارزش برند به روش اینتربرند شامل ۵ گام است
• بخشبندی Segmentation
• تحلیل مالی Financial Analysis
• تحلیل تقاضا Demand Analysis
• تحلیل قدرت برند Brand Strength Analysis
• محاسبه ارزش خالص فعلی Net Present Value Calculation
۲- روش ارزش گذاری برند و علامت تجاری BAV
تکنیک BAV یک تکنیک گسترده جهانی در مورد حدود ۳۵۰۰۰ برند است که با نظرسنجی از بیش از ۵۰۰۰۰۰ مصرفکننده مختلف در ۴۴ کشور بدست آمده است. تکنیک BAV یک ابزار تحقیقاتی برای ارزش برند فراهم میکند. برخلاف بیشتر نظرسنجیهای سنتی درباره تصویر برند، پاسخدهندگان برندها را از خیلی طبقات مختلف ارزیابی میکنند. بنابراین، BAV میتواند با روندهای برندهای جهانی پیش برود (همچنین برندهای محلی ) .
این تکنیک توسط مؤسسه Y&R ابداع شده است و برای سنجش ارزش (غیرمالی) برندهای معتبری همچون آمازون، یاهو، اسنپل، استارباکس به کار رفته است. این روش، ۴ عامل را به عنوان اساس سنجش ارزش برند، در نظر میگیرد.
این چهار عامل عبارتند از:
اساس ارزشگذاری برند در روش bav
• تمایز (Differentiation)
• مربوط بودن (Relevance)
• اعتبار (Esteem)
• دانش (Knowledge)
قدرت و قامت در ارزش برند
قدرت برند: میزانی که برند متمایز شده و به مصرفکنندگان مربوط است (دو عامل اول)، قدرت و ارزش برند را در بازار نشان میدهد.
قامت برند: قامت برند با عملکرد نسبی برند براساس معیارهای اعتبار, ارزش و دانش (دو عامل آخر) تعیین میشود. با استفاده از دو بعد قامت و قدرت برند، شبکه قدرت برند تشکیل میشود.
رابطه ارزشگذاری برند با هرم پویایی های برند
این روش به عنوان یکی از کاربردیترین مدلها در سنجش ارزش سهم نام تجاری شناخته شده است. این روش توسط مؤسسه Mill Ward Brown توسعه یافته است. براساس این هرم، هر نام تجاری، به صورت میانگین در هر سطح تنها از ۸% «سهم از مشتری» برخوردار است. محققان این مؤسسه میزان سهم از دارایی مشتری (پولی که هر مشتری هر بار صرف خرید برند میکند) را برای هر سطح بررسی کردهاند و دریافتهاند که ارزش کسب شده از درآمد مشتری در سطوح بالاتر افزایش مییابد. این سطوح عبارتند از:
• تعلق Bonding
• برتری Advantage
• عملکرد Performance
• رابطه Relevance
• آگاهی از حضور Presence
وفاداری مشتریان و رابطه آن با ارزش برند و علامت تجاری
هرچه از سطوح پائینتر به سمت سطوح بالاتر میرویم، میزان وفاداری مشتریان به برند و علامت تجاری بیشتر میشود.
ارزشگذاری برند با مدل ۵ عاملی دیوید آکر
دیوید آکر ۵ عامل کلی را مطرح می کند که این پنج عامل هریک شامل زیر مجموعههایی میشوند:
– وفاداری (Loyalty)
– رهبری کیفیت مورد انتظار (Perceived Quality Leadership)
– تمایز در تداعی (Association Differentiation)
– آگاهی برند (Brand Awareness)
– رفتار بازار (Market Behavior)
شرایط ثبت برند
با قوانین و شرایط ثبت برند در ایران و سایر کشور ها آشنا شوید. گروه وکلای ثبت برند آتین راهنمای شما برای ثبت انواع برند و مشاوره قوانین برند
هزینه های ثبت برند
انواع نام های ثبت برند
برندها به سبک ها و اشکال مختلفی هستند که برخی از آن ها عبارتند از:
۱- برند های ایجاد شده با حروف اول کلمات نام یک شرکت مثل جی وی سی و آی بی ام
۲- برندهای توصیفی، نام هایی که سود مندی ها و یا کار یک محصول را توصیف می کنند مانند ایر باس
۳- برندهای بوجود آمده از کلمات هم قافیه و هم آوا، نام هایی که ممکن است جنبه تفننی داشته باشند اما به راحتی به ذهن چسبیده و در ذهن می مانند، مانند «REESE`S PIECES» و برند هائی مانند «یک و یک» و یا مزمز در ایران
۴- نام های تداعی کننده یا نام هائی که برداشت های ذهنی شفاف و روشنی را به ذهن متبادر می سازند مانند amazon، crest یا Google و یا «بوتان» در ایران
۵ – واژه های نو و جدید بدون سابقه قبلی بدون سابقه قبلی مانند کداک
۶- کلمات خارجی که از یک زبان خارجی انتخاب و یا اقتباس شده اند مانند ولو یا سامسونگ
۷- استفاده از نام بنیان گذار (بنیان گذاران) مانند هیلت پاکارد، دیسنی، فورد، بوش و آدیداس و برندهائی مانند عالی نسب، داروگر، آزمایش و درج در ایران
۸- نام های جغرافیایی هستند مانند فوجی فیلم یا سیسکو
۹- تجسم شخصیت ، برخی از برندها نامشان را از افسانه ها گرفته و به این ترتیب تداعی کننده ارزش ها و تصورات ناشی از افسانه ها هستند مانند نایکی

و به طور کلی خواص و ویژگی های مطلوب و ایده آل برای انتخاب یک ثبت برند عبارتند از:
۱- تلفظ، شناخت و به ذهن سپردن آن آسان باشد.
۲- شاخص، متمایز و متفاوت از دیگران باشد.
۳- قابل تسری به فعالیت های دیگران نیز باشد.
۴- به زبان های بیگانه و در دیگر کشورها نامناسب و یا زننده نباشد.
مدیریت برند ثبت شده
هنر ایجاد و حفظ اعتبار برند « مدیریت برند» نامیده می شود. توجه و جهت گیری تمامی سازمان به سمت برند، بازاریابی یکپارچه (جامع) نامیده می شود. اتحادیه بازاریابان آمریکا برند را به عنوان نام، عبارت، علامت، نشانه یا طرح ویا ترکیبی از آنها می داند که برای شناسائی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایزکردن این کالاها و یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود.
به این ترتیب لازم است درک کنیم که برند سازی صرفا به منظور به دست آوردن بازار هدف که در رقابت با دیگر رقبا انتخاب می شود نیست، بلکه هدف آن کسب چشم انداز برای خود شما از یک طرف و شناساندن شما به مشتریان به عنوان تنها کسی که راه حلی برای مسئله آن ها فراهم می سازید، می باشد.
اهدافی که یک برند خوب می باشد دنبال کند عبارتند از:
– پیام شما را به روشنی ارائه کند.
– اعتبار و قابل قبول بودن شما را تائید کند.
– با بهره گیری از برداشت ذهنی مصرف کننده او را با چشم انداز های شما مرتبط سازد.
– مشتری را برای خرید تشویق کند و برانگیزد.
– وفاداری مشتری را عینیت بخشد.
« مدیریت برند» با دقت و مراقبت به دنبال آن است که محصول یا خدمت را با «گروه هدف» مرتبط سازد. بنابراین یک برنامه گسترده تبلیغاتی حساب شده می تواند به میزان قابل ملاحظه ای در متقاعد کردن مصرف کنندگان به منظور پرداخت قیمت های بالا، برای محصولاتی که به طور ذاتی با قیمت پایین تولید شده اند موثر باشد. که این ایده که ایجاد ارزش شناخته می شود از یک تصور ذهنی که با استادی و ظرافت در ذهن مصرف کننده ایجاد می شود، ناشی می شود، به طوریکه مصرف کننده محصول را با ارزشی که تبلیغ کننده بخواهد، می بیند و نه ارزش منطقی حاصل از جمع هزینه های مصرف شده برای مواد اولیه، تولید و توزیع آن.
با ثبت برند متمایز شوید
الف ) شما چه کسی هستید؟
ب) چه کار می کنید؟
ج) چرا این کار مهم است؟
2- مغز ما اطلاعات نامربوط را فیلتر و غربال می کند، و فقط به اطلاعاتی که متفاوت و سودمندند اجازه ورود می دهد. مجددا بیان کنید، چرا محصول شما اهمیت دارد؟
3- تمایز از تمرکز بر «آن چیست» به «آن چه کار می کند» تا «شما چطور احساس خواهید کرد» و «شما چه کسی هستید» تکامل یافته است. با وجود آن که هنوز ویژگی ها، مزایای و قیمت برای مردم مهم اند، تجربیات و هویت شخصی حتی مهم تر هستند.
۴- در حالی که جهانی شدن، موانع و حصار ها را برمی دارد، مردم انواع جدیدی از حصار ها را بر پا می کنند. آن ها قبایل را خلق می کنند؛ دنیاهای صمیمی که می توانند آن ها را درک کنند و در آن ها مشارکت کنند. اسامی برند، خدایان قبیله ای هستند که هر کدام در قبیله، فضای (جایگاه) متفاوتی را اداره میکنند.
۵- در جایگاه خود برند شماره یک یا دو باشید . آیا نمی توانید برند شماره یک یا دو باشید؟ پس جایگاه خود را مجددا تعریف کنید یا به قبیله ای دیگر نقل مکان کنید.
برندینگ
• برند احساس باطنی شخص درباره یک محصول، خدمت یا شرکت است. آن چیزی نیست که شما می گویید، چیزی است که آن ها (مشتریان) می گویند.
• برندینگ فرایند پیوند استراتژی خوب و موفق با خلاقیت خوب و موفق است.
• بنیان و اساس برند، اعتماد است . وقتی که انتظارات مشتریان به طور موافق و بدون تناقض به وسیله تجربیات آن ها برآورده یا فراهم شود، مشتریان به برند شما اعتماد می کنند.
• جامعه ی مدرن از لحاظ اطلاعات غنی و از لحاظ زمان فقیر است. ارزش برند شما با نسبت مستقیم به این که مشتریان با چه سرعت و سهولتی می توانند به پیشنهاد شما پاسخ مثبت دهند، رشد می کند.
• مردم، تصمیمات خرید خود را به جای ویژگی ها، مزایا و قیمت بیشتر، بر اساس نشانه ها و علائم نمادین قرار می دهند. اطمینان حاصل کنید نماد های شما گیرا و جذاب هستند.
• فقط یک رقیب می تواند ارزان فروش ترین باشد؛ دیگران باید از فرایند برندینگ استفاده کنند . هرچه برند قوی تر باشد، حاشیه ی سود بیشتر خواهد بود.
• برند پر جذبه؛ محصول ، خدمت یا شرکتی است که مردم باور دارند برای آن جانشینی وجود ندارد. هر برندی می تواند پر جذبه باشد حتی برند شما.
-
علامت تجاری و عدم استفاده از برند ثبت شده
-
طرح علامت تجاری و برند
-
نوع استفاده از علامت تجاری و برند
شمایل برند و شرایط ثبت برند
انواع علامت تجاری و برند
انواع نام های برند قبل از ثبت
نمایندگی تجاری و وکالت ثبت برند
انتقال اظهارنامه ثبت برند و علامت تجاری
-
ثبت برند در ایران
-
شمایل برند
شمایل برند،اسم و نماد بصری (تصویری) است که جایگاه را در بازار مخابره می کند. تجسم (اواتار)، شمایلی است که می تواند حرکت کند، حالت بگیرد یا به غیراین، به طور آزاد به عنوان یار (دیگر خود) برند عمل کند. برای مثالی در مورد شمایل، شمایل شرکت شل را فرض کنید؛ . برای مثالی در زمینه تجسم، آواتار شرکت سینگیولار را در نظر بگیرید. شمایل ها گاهی اوقات می توانند به تجسم ها ارتقا یابند؛ همان کاری که شرکت اِی تی اَندتی با جان بخشی به شمایل کره خط دار خود در تبلیغات تلویزیونی اش انجام داده است.
مزایای ثبت برند
هدف از انتشار این مقاله آشنایی با برند و مزایای ثبت برند برای فرد حقیقی یا حقوقی می باشد. در دنیای امروز، همه ما با برند و یا علامت تجاری آشنایی داریم. به طور کلی برند به نام تجاری گفته می شود که کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها متمایز و جدا می سازد.
این نام میتواند به صورت فارسی یا فینگلیش ( فارسی و انگلیسی ) ثبت شود. تولید کنندگان و یا وارد کنندگان کالاها می توانند نام مورد تقاضای خود را منحصرا به نام شرکت و یا به نام شخص حقیقی ثبت نمایند و این نام را بر روی کالای مشخصی درج نمایند .
هر شرکت میتواند علائم تجاری مختلفی داشته باشد. برند بسته به نوع حوزه فعالیت هر شرکتی در طبقات خاصی قابل ثبت است . به طور مثال برند باراد در طبقه ی پشتی های طبی ثبت شده است اما قابلیت ثبت در طبقه ی مواد غذایی را دارد.
مراحل ثبت برند
ثبت علامت تجاری (برند) در اداره مالکیت صنعتی
خش ثبت علائم تجاری در تهران به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی – پایین تر از شهید بهشتی – کوچه میرزا حسنی پلاک ۳ امکان پذیر است .
ثبت علامت تجاری(برند) مانند ثبت اختراع مستلزم دقت و آگاهی بالایی است
و فرد متقاضی باید با نحوه انتخاب نام تجاری مناسب با نوع فعالیت شرکت یا سازمان خود، روش صحیح تکمیل اظهارنامه علامت و همچنین انتخاب طبقات کالا و محصولات مورد نیاز خود آشنایی کامل داشته باشد.
اطلاع از مراحل و هزینه های ثبت برند
افراد بسیاری بدون اطلاع از مراحل ثبت علامت تجاری، خود نسبت به انجام فرآیند آن اقدام می نمایند و پس از گذراندن مراحل ابتدایی چه در زمان پر نمودن اظهارنامه و چه در زمان بررسی های اولیه در اداره ثبت علامت با مشکلاتی مواجه می شوند که بر طرف نمودن و رفع این مشکلات در گام اول نیازمند کسب دانش و بالا بردن سطح آگاهی نسبت به روند ثبت علائم تجاری می باشد.